Mama Bartka: Odkrywamy Opole…

Mamy długi weekend (już od środy), pogoda przepiękna – więc grzech siedzieć w domu 🙂 W środę byliśmy z wizytą u koleżanki, w czwartek zrobiliśmy sobie długi spacer na lody do miasta (przeszliśmy prawie 8 km!), a w piątek pojechaliśmy do Opola. Mieliśmy zaplanowane jedno miejsce do odwiedzenia już od zeszłego roku, ale w zeszłym roku brakło nam już czasu…

Zresztą mało brakowało, a wczoraj też nie dojechalibyśmy! Mieliśmy w planie do Opola pojechać PKS-em, na dworcu byliśmy 6 minut przed odjazdem i jedyne co mogliśmy zrobić, to pomachać za odjeżdżającym autobusem… Aż się nie chce komentować… Dobrze, że nie mieliśmy wykupionych biletów, bo za niecałą godzinę mieliśmy pociąg. Bez przeszkód dojechaliśmy już do Opola. W Opolu przesiedliśmy do miejskiego autobusu i pojechaliśmy do miejsca, które było celem naszej wyprawy…

Muzeum Wsi Opolskiej

Tak całkiem bez przeszkód się nie obyło, bo okazało się, że w autobusie błędnie były podawane przystanki, wobec czego wysiedliśmy za wcześnie i ostatni przystanek musieliśmy przejść pieszo. Na szczęście był to tylko niecały kilometr 😉 Wizyta w  Muzeum Wsi Opolskiej [KLIK]  marzyła mi się już od dawna… Byłam tam z Rodzicami jak miałam mniej więcej tyle lat co Bartek, może ciut więcej i od tego czasu chciałam pojechać tam ponownie. Byłam ciekawa, czy teraz również skansen zrobi na mnie takie wrażenie, jak wtedy…

Muzeum Wsi Opolskiej składa się z ponad 50 zabytkowych budowli drewnianych, dzięki którym możemy poznać historię wsi opolskiej z okresu XVIII-XX wieku. Do zwiedzania udostępnione są 24 obiekty, w których można zobaczyć oryginalne sprzęty, narzędzia i meble.

Oprócz domów mieszkalnych możemy zobaczyć także kościół, szkołę, sklep, karczmę, kuźnię, kapliczki, młyn i wiatraki.

Najbardziej utkwiła nam w pamięci wizyta w starej szkole, gdzie zastaliśmy panią, która bardzo ciekawie opowiedziała nam, jak kiedyś funkcjonowała szkoła, a także pozwoliła Bartkowi usiąść w szkolnej ławce i pozwoliła mu spróbować, jak dawniej pisało się rysikiem po tabliczce oraz gęsim piórem! Takich atrakcji to jeszcze nigdzie nie mieliśmy!

W innym miejscu, od innej pani dowiedzieliśmy się, jak kiedyś wyglądał sklep i karczma.

Spędziliśmy w skansenie naprawdę urocze chwile, spacerując po wiejskich dróżkach od jednej zagrody do drugiej. Zielona trawa, zielone, kwitnące drzewa dopełniły całości…  Całość robi naprawdę niesamowite wrażenie i ja osobiści mogłabym tam spędzić cały dzień 🙂 Muszę przyznać, że może nie wszystko wyglądało tak, jak zapamiętałam to z dzieciństwa, ale nie byłam ani odrobinę rozczarowana. Potwierdziło to tylko moją tezę, że warto zabrać dziecko do skansenu 🙂

⇒ 8 powodów dla których warto się wybrać z dzieckiem do skansenu [KLIK]

Wieża Piastowska

Wieża Piastowska [KLIK] to kolejne miejsce, które kojarzy mi się z dzieciństwem i które bardzo chciałam pokazać Bartkowi. Ostatni raz zwiedzałam ją chyba w 2001 roku i wtedy można było ją zwiedzać bez przewodnika – wystarczyło wejść na górę i podziwiać panoramę Opola. Po remoncie, który miał miejsce w latach 2013-2014 zwiedzanie jest możliwe tylko z przewdonikiem, w grupach do 10 osób, dlatego na stronie internetowej widnieje informacja, aby zwiedzanie zarezerwować sobie wcześniej. My nie rezerwowaliśmy, poszliśmy z marszu i mieliśmy wielkie szczęście, bo byliśmy tylko my i przewodnik 🙂 I już wiem po co ten przewodnik 🙂 Po remoncie wieża została wzbogacona o prezentacje multimedialne, które są naprawdę niesamowite i zaskakujące! Nic więcej Wam o nich nie napiszę, ale zachęcam Was, aby przy okazji wdrapać się na wieżę i zobaczyć to wszystko, co oferuje…

Na zakończenie naszej wycieczki pospacerowaliśmy jeszcze po rynku i poszliśmy na pociąg. Tutaj znowu mieliśmy małego pecha, bo nie wzięłam pod uwag tego, że jest piątek i studenci wracają do domu 😉 W związku z tym mieliśmy bilety bez gwarancji miejsca siedzącego i spędziliśmy całą podróż na stojąco 😉 To znaczy Bartek siedział – na podłodze 😉 Dobrze, że to tylko trochę ponad godzinę 🙂

Spędziliśmy naprawdę miły i bardzo ciekawy dzień. Jeśli będziecie kiedyś w Opolu, polecamy Wam odwiedzenie tych miejsc. Opole to nie tylko opolskie Zoo… 🙂

nasza wizyta w opolskim Zoo [KLIK]

Permalink do tego artykułu: https://autyzmbartka.pl/odkrywamy-opole/

39 Komentarzy

Skip to comment form

• Iwona on 21 kwietnia 2018 at 15:31

Jak zawsze wycieczka udana a atrakcje ciekawe ❤️

1. 🙂

1. Nigdy nie byłam w Opolu, więc z zainteresowaniem przeczytałam i obejrzałam zdjęcia. Wspaniały skansen, warto było . Pozdrowienia dla mamy i Bartusia:)

1. Dziękujemy i również pozdrawiamy 🙂

2. 50 budowli , sporo do zwiedzania, ale przy takiej słonecznej pogodzie to i fajnie na pewno się zwiedzało 🙂

1. Było ekstra 🙂

3. Długie weekendy, to coś co lubię najbardziej. Cudownie jest wyskoczyć gdzieś i zobaczyć nowe tereny 🙂

1. W najbliższym czasie czeka nas jeszcze jeden dłuższy 😉

4. Super się czyta o waszych wyprawach widać Bartek zadowolony

1. Zadowolony 🙂 Pozdrawiamy Was serdecznie 🙂

5. W tych stronach byłam tylko przejazdem, ale zdecydowanie muszę to kiedyś nadrobić! Skansen wygląda naprawdę ciekawie, chętnie zobaczyłabym go na żywo 🙂

1. Jeśli tylko będziesz miała okazję to zdecydowanie nadrabiaj 🙂

6. Jakie fajne miejsce, tyle razy bylam w tamtych stronach i jakoś nigdy nie bylo czasu. Przy okazji nadrobie, bo lubię takie klimaty.

1. Polecam, bo naprawdę warto 🙂

7. Zgadzam się, Opole to nie tylko Zoo! Mieszkam tu od kilku lat i bardzo lubię to miasto, do którego zadizecka nie miałam zamiaru się przeprowadzac za nic w świecie 😎 ale w muzeum i w wieży piastowskiej nigdy nie bylam. Za to polecam spacer po Bolko i wałach 😍

1. Opole jeszcze na pewno odwiedzimy, więc i spacer będzie 🙂

8. lubię skanseny

• Gabriela on 21 kwietnia 2018 at 19:28

Wspaniała wycieczka!Słoneczna pogoda,świeże powietrze i wiele atrakcji. Widzę, że w bierkowickim skansenie przybyło wiele nowych obiektów. Naprawdę warto się tam wybrac.

1. Zgadza się 🙂

9. Super zdjęcia, które bardzo przyjemnie się ogląda. W takim miejscu to i ja chciałabym zagościć.;-)

1. Polecam Ci to miejsce jak tylko będziesz miała okazję 🙂

• Agnieszka on 22 kwietnia 2018 at 16:09

Ale piękna wycieczka!

1. 🙂

10. Tez bylam kiedys w skansenie z wycieczka klasowa i fajnie bylo 🙂

11. 8 km na piechotę! Mam nadzieje ze lody były świetne! Należały wam się 😉

1. Lody były wyśmienite 🙂

12. Wspaniała wycieczka i ciekawe zdjęcia! Ach nie lubię jak autobusy czmychają sprzed nosa, przed planowym czasem odjazdu! Dobrze, ze pociągiem dojechaliście bez przeszkód!

1. Pierwszy raz nam się to przydarzyło 😉

13. Mieszka w nowoczesnym domu, ale zawsze marzyłam o drewnianej chatce, gdzie mogłabym oddać się pracy twórczej, dlatego taka właśnie pojawiła się na mojej działce. 🙂

1. O jak super!!! Zazdroszczę…

14. Moje miasto 😀 I zdecydowanie jedne z moich ulubionych atrakcji. Muzeum Wsi Opolskiej uwielbiam i jestem tam minimum raz w roku. Polecam jeszcze Kamienicę Czynszową i Amfiteatr (gdy jest pusty robi super wrażenie).
    Tak na marginesie to od 3 lat robię projekt „Opolskie: znane i nieznane”, gdzie pokazuję atrakcje Opolszczyzny. We wpisie widzę, że daleko nie macie, więc zapraszam do poczytania i korzystania: http://szerokadroga.pl/opolskie-znane-i-nieznane/

1. Z przyjemnością poczytam, bo pewnie nie raz jeszcze zawitamy w Opolskie 🙂

15. Fajnie że zdecydowaliście się na opolskie, to najmniej popularne województwo w Polsce pod względem wyboru turystów 🙂

1. A szkoda, bo bardzo dużo oferuje…

16. Faktycznie taka wycieczka to przeniesienie się w czasie. Sama chętnie zabrałabym się z Wami w tę podróż!

1. Zapraszamy następnym razem 🙂

17. Nigdy tam nie byłam ale stwierdzam po zdjęciach, że warto. Wspaniała historia.