Mama Bartka: Wycieczka do Inwałdu…

bartek-w-paszczy-2W ubiegły piątek wreszcie doszła do skutku nasza planowana od kwietnia wycieczka do parków rozrywki w Inwałdzie. Odwiedziliśmy trzy parki i mimo tego, że Bartka interesowały głównie karuzele, dmuchańce i inne tego typu atrakcje i nie chciał za bardzo oglądać dinozaurów czy tam innych miniatur – było bardzo fajnie i miło spędziliśmy czas 🙂

Na pierwszy ogień poszedł Park Dinozaurów i Rozrywki Dinolandia. Obejrzeliśmy kolekcję ponad 50 figur dinozaurów, pterozaurów, ichtiozaurów i innych prehistorycznych stworzeń. Oprócz tego widzieliśmy wiele eksponatów głów, szkieletów, kości i skamielin.

Inne atrakcje które spotkaliśmy w Dinolandii to pole do minigolfa, pole do gry pétangue, ścianka wspinaczkowa, trasy zjazdów tyrolskich,park linowy oraz plac zabaw dla dzieci, Jaskinię Tajemnic oraz ukryty na plaży szkielet dinozaura. To wszystko widzieliśmy przelotem biegnąc za Bartkiem, który udawał się w kierunku najbardziej go interesującym…

A więc najpierw zjeżdżanie na ogromnej dmuchanej zjeżdżalni…

Później skoki do samego nieba na Euro Bungee…

I na końcu zabawa w Kuli Sferycznej…

Obietnicą kupienia loda udało nam się w końcu Bartka wyciągnąć ze szponów atrakcji i udaliśmy na obiad do restauracji T.Rextairant, gdzie zjedliśmy bardzo porządny obiad za całkiem przyzwoite pieniądze ;), obiecanego loda i ruszyliśmy do Warowni Średniowiecznej

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Osady Średniowiecznej, gdzie znajdują się chaty: tkacza, szewca, kowala, garncarza oraz powroźnika. W chacie garncarza odbywały się warsztaty lepienia z gliny, ale nawet to nie wzbudziło zainteresowania Bartka. Do chatek wchodził niechętnie więc czym prędzej udaliśmy się na dziedziniec średniowiecznej warowni. Przeszliśmy spacerkiem przez Tarasy Widokowe i wspięliśmy się krętymi schodami na Basztę Widokową.

Następnie zwiedziliśmy Komnatę Damy…

Zbrojownię i Salę Tortur, gdzie obejrzeliśmy między innymi żelazną dziewicę i dyby kumoszek. Ekspozycji w Sali Tortur towarzyszyły różne „straszne” efekty dźwiękowe, ale Bartek chyba w ogóle nie zwrócił na nie uwagi 😀

Na końcu obejrzeliśmy jeszcze Park Ruchomych Smoków i udaliśmy się do Parku Miniatur Świat Marzeń

Park Miniatur Świat Marzeń zdecydowanie najbardziej mi się podobał. Bartkowi zresztą też 🙂 Tylko podobały nam się różne rzeczy – mi miniatury budowli, a Bartkowi karuzele 😀 W parku można pooglądać miniaturowe budowle charakterystyczne dla Polski, Meksyku, Francji, Australii, Grecji, Włoch i Chin. Większość miniatur została wykonana w skali 1:25, Plac i Bazylika św. Piotra w skali 1:15 a wielki kompleks wenecki (Plac św. Marka, Bazylika św. Marka, Dzwonnica św. Marka) w skali 1:10. Jedyny minus, jaki dostrzegłam to taki, że ścieżki spacerowe wokół miniatur były bardzo wąskie, co przy dużej ilości zwiedzających powodowało spory tłok.

Mimo niechęci Bartka udało nam się jeszcze zwiedzić wystawę Tutenchamona – w egipskiej piramidzie obejrzeliśmy repliki skarbów faraona Tutenchamona i jego grobowiec…

Odpuściliśmy sobie wizytę w kinie 5D i pokaz „Egipt Horror Show” i Bartek mógł w końcu poszaleć na karuzelach. A potem grzecznie wróciliśmy do domu – w samą porę, bo zaczęło padać 😀

Podsumowując – wyjazd był bardzo udany i polecamy wszystkim odwiedzenie tych miejsc. Inwałd leży w województwie małopolskim pomiędzy Wadowicami a Andrychowem, więc okolica jest przepiękna… A dla zainteresowanych posiadamy 4 kupony rabatowe na bilety wstępu do Parku Dinozaurów i Rozrywki Dinolandia w Inwałdzie (40% zniżki ważne do końca października 2014). Ktoś chętny?

Permalink do tego artykułu: https://autyzmbartka.pl/mama-bartka-wycieczka-do-inwaldu/

8 Komentarzy

Skip to comment form

• Iwona on 23 sierpnia 2014 at 13:49

Super !!!!!!!!! 😀 : 😀 😀 😀 😀
    zdjęcia świetne a Bartuś jak zawsze zadowolony !!!!! 😀

My kupony poprosimy tak za 3-4 lata 😛 😀

1. Ok, będę to miała na uwadze 🙂

1. Ale mieliście radochę! Parę lat temu byliśmy w Bałtowie w podobnym Dinoparku. Choć jesteśmy już dość przerośnięci jak na taką rozrywkę, chętnie byśmy to kiedyś powtórzyli. Niestety w tym roku to już nie da rady. A zdjęcia rzeczywiście świetne!

1. Te parki są takie fajne, że każdy znajdzie coś dla siebie i o ile rzeczywiście dinozaury są bardziej dla dzieci, to w Warowni i w Parku Miniatur dla dużych jest wiele atrakcji. My w Bałtowie nie byliśmy, ale w czerwcu odwiedziliśmy Dinozatorland w Zatorze – również świetne miejsce godne polecenia 🙂

• Gabi on 26 sierpnia 2014 at 14:27

Świetne zdjęcia i Bartek taki zadowolony! Atrakcji dużo dla małych i całkiem „starszych” 🙂

1. Jak robiliśmy to co on chciał to był bardzo zadowolony 🙂

• Michalina on 2 października 2014 at 12:09

Bartek wie co dobre 😀 Jak każde normalne dziecko woli karuzele od jakiś tam miniatur i innego zwiedzania 😉 Zuch chłopak nawet dinozaura ujeżdżał 😀