Mama Bartka: Dzień Dinozaura (JuraPark Krasiejów )…

Dzień Dinozaura

26 lutego obchodzimy Dzień Dinozaura. Moje zdanie na temat tego dnia poznaliście już w zeszłym roku, ale dla tych, którzy nie czytali – przypomnę 😉 Otóż uważam, że ten dzień powienien wypadać w miesiącach letnich, aby świętowanie tego dnia można było połączyć z wizytą w jakimś dinoparku. Ale jest jak jest, więc w dniu dzisiejszym zaprosimy Was na wycieczkę do Krasiejowa, gdzie w sierpniu ubiegłego roku odwiedziliśmy JuraPark Krasiejów.

Jak zwykle w naszym przypadku pojechaliśmy tam komunikacją publiczną. A więc najpierw tata Bartka zawiózł nas do Katowic, potem PKS-em dojechaliśmy do Opola, a stamtąd pociągiem do Krasiejowa. A Krasiejów jest oddalony od Tarnowskich Gór tylko o 55 km. O ile prostsze byłoby nasze życie, gdyby z Tarnowskich Gór do Opola jeździł tak jak kiedyś pociąg…

No ale udało się i wczesnym popołudniem wysiedliśmy w Krasiejowie 🙂 Na dworcu zgadaliśmy się z pewną panią, która razem z synem również wybierała się odwiedzić dinozaury, więc poszliśmy razem. Z dworca do parku jest dosyć kawałek, ale był to bardzo przyjemny spacer w miłym towarzystwie.

Kapsuła Czasu, Ścieżka Edukacyjna i Pawilon Paleontologiczny

Kiedy już przekroczyliśmy bramy parku wsiedliśmy do Kapsuły Czasu, którą to udaliśmy się w podróż przez 300-metrowy Tunel Czasu. W czasie naszej podróży zobaczyliśmy Wielki Wybuch, poznaliśmy wszystkie etapy kształtowania się Ziemi, widzieliśmy jak powstają pierwsze galaktyki i Układ Słoneczny. Widzieliśmy, jak rodzi się Ziemia, powstaje atmosfera i pierwsze formy życia, jak wędrują kontynenty, zachodzą zmiany klimatyczne. To wszystko za sprawą okularów 3D, które otrzymaliśmy tuż przed wyruszeniem w podróż. W tunelu panowała całkowita ciemność, rozświetlana jedynie filmami. Bałam się, czy Bartek się nie wystraszy, ale zniósł to dzielnie i nie chciał uciekać 😉

Po opuszczeniu Kapsuły Czasu przeszliśmy się Ścieżką Edukacyjną, wzdłuż której czekały na nas dinozaury. Ścieżka ma długość ok. 1,5 kilometra i na jej trasie spotkaliśmy prawie 200 sztuk tych prehistorycznych gadów (70 gatunków). Ścieżka wiedzie przez otwarty teren, więc w upalne dni można nieźle się przypiec 😉 Na szczęście na chwilę można się schować w Pawilonie Paleontologicznym. Pawilon Paleontologiczny to jedyne na świecie muzeum, które stoi nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym. Zobaczyliśmy tam rekonstrukcję szkieletu jak dotąd najstarszego odkrytego paradinozaura Silesaurusa opolenisa, który został wykonany przez rzeźbiarkę Martę Szubert.

KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY ZOBACZYĆ W POWIĘKSZENIU 🙂

Kino Emocji Cinema 5D i Prehistoryczne Oceanarium

Po spieczeniu się na słońcu schowaliśmy się w Kinie Emocji Cinema 5D. Oprócz obejrzanego trójwymiarowego filmu, doświadczyliśmy niesamowitych wrażeń dźwiękowych, ruchowych, dotykowych i zapachowych. Zabawa była przednia 😀 Jak ja uwielbiam takie kino 😀 Bartek trochę mniej, ale nie protestuje i wchodzi ze mną na seanse 😉

Kolejnym miejscem w którym chroniliśmy się przed słońcem było Prehistoryczne Oceanarium. Przy wejściu otrzymaliśmy oklulary 3D i ruszyliśmy na podbój podwodnego prehistorycznego świata. Niestety – ciemność i niezbyt przyjazne odgłosy sprawiły, że Bartek uciekał z tamtąd w podskokach 😀 A ja za nim 😀 😀 😀

Park rozrywki i plac zabaw

Potem już same przyjemności 🙂 Najpierw zjedliśmy obiad, a następnie udaliśmy się do Parku rozrywki i na wielki plac zabwa, gdzie Bartek wyszalał się na karuzelach, dmuchańcach, huśtawkach, a także zjeżdżał z ogromnej, 12-metrowej zjeżdżalni i korzystał z wielu dostępnych, niesamowitych urządzeń. Serio – chyba jeszcze nie widziałam tak wyposażonego placu zabaw!

KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY ZOBACZYĆ W POWIĘKSZENIU 🙂

W taki upalny dzień, jaki nam się przytrafił do dyspozycji zwiedzających jest piaszczysta plaża i woda, w której można się oczywiście ochłodzić. Nie byliśmy przygotowani na tę atrakcję (chociaż wiedziałam o niej), ale na szczęście Bartek nie upierał się, żeby się kąpać w „morzu” 😉 Jeśli jeszcze tu kiedyś zawitamy (a to bardzo możliwe, bo bardzo nam się podobało), to lepiej się przygotujemy.

Polecamy Wam również wpis o Dniu Dinozaura z poprzedniego roku, gdzie znajdziecie linki do wszystkich Parków Dinozaurów, które już zwiedziliśmy a także namiary na te, które są jeszcze przed nami 🙂

Mama Bartka: Dzień Dinozaura…

***

Bardzo prosimy – nie zapominajcie o Bartku podczas rozliczeń podatkowych za 2017 rok… Z góry bardzo dziękujemy 🙂

Prosimy o 1% podatku

Permalink do tego artykułu: https://autyzmbartka.pl/dzien-dinozaura-jurapark-krasiejow/

33 Komentarze

Skip to comment form

1. Podczas pracy w przedszkolu chciałam zabrać tam swoich wychowanków, ale jakoś nie było sposobności. Chciałabym jednak pokazać go swojej trzyletniej córce, myślę że podczas urlopu w Polsce uda się nam tam pojechać.

1. Naprawdę polecam, bardzo sympatyczne miejsce 🙂

2. Niedaleko mnie jest taki miniogród z figurami dinozaurów, ale nie są one tak piękne jak te.

3. Wyglądają jak prawdziwe, super 🙂 Myślę, że to dobra atrakcja nie tylko dla najmłodszych.

1. Dla tych większych też 😉

• Aneta Jokisz on 26 lutego 2018 at 15:54

Świetna atrakcja dla dzieci! Dokupić jeszcze miecz i dziecko w raju 🙂

1. Dokładnie 🙂

4. Rewelacja! Nie mogę doczekać się lata. U nas najbliższy Park Dinozaurów znajduje się w Łebie, więc na pewno odwiedzimy to miejsce.

1. W Łebie podobno też pięknie…

5. Jesteśmy na etapie dinozaurów – nie wiedziałam, że te zwierzęta mają swój dzień! Bardzo ciekawie opowiedziałaś o tym, jakie atrakcje są w JuraParku. Ja chyba każdą chciałabym zobaczyć, ale to kino 5D najbardziej mnie pociąga 😀 A z kolei chciałabym, żeby Bąble się wybawiły na placu zabaw 😉 Mamy kawał drogi do Krasiejowa, ale jak kiedyś będziemy w okolicy, to na pewno czeka nas cudowny dzień 🙂 #dobrykomentarz

1. Nie wiem skąd jesteście, ale podobne są w Bałtowie i w Solcu Kujawskim (wszystkie trzy należą do Stowarzyszenia Delta)

6. Musze tam zabrać bratanków 🙂 Super wpis!

1. Koniecznie 🙂

7. Fajne miejsce! Na pewno wszystkie dzieciaki, które tam jadą są zachwycone. Taki dzień rzeczywiście powinien przypadać latem – wtedy świętowanie byłoby dużo łatwiejsze 🙂

1. Cieszę się, że się ze mną zgadzasz 🙂

8. Nigdy nie byłam w takim parku , jakoś tak nie było okazji , ale aż się prosi by to zrobić, przynajmniej zobaczyłabym jak duże te zwierzęta były 🙂

9. Super tekst. Jak byłam mała to z wycieczka szkolną pojechałam do parku Dinozaurów. Fantastyczna przygoda, a szczególnie dla dzieci 🙂

1. Dobrze mieć dzieci, wtedy można odwiedzać takie miejsca 😉

• ladymamma.pl on 26 lutego 2018 at 22:16

Tu akurat nie byliśmy, ale w podobnym klamacie polecamy Bałtow! 😉

1. Mamy to na liście miejsc do odwiedzenia 🙂

10. My też musimy się kiedyś wybrać 😉
    Opis zachęca 😍

1. Koniecznie 🙂

11. Super miejscówka dla dzieciaków. 🙂 Nie wiedzieliśmy nawet, że taka istnieje. 🙂

1. Świetne miejsce, dorosłym też będzie się podobać 🙂

12. Ale to musiała być frajda! 🙂 Sama chętnie bym się wybrała do takiego parku.

13. Niesamowity dzień pełen wrazen! Jako, ze mój mąż jest wielkim fanem dinozaurów – byłby zachwycony takim dniem!

14. Masz rację z tymi miesiącami letnimi. Byłoby o wiele łatwiej 🙂

• Monika Antoniak on 18 maja 2018 at 07:56

Slyszałam o tym parku ale poki co musi poczekać, do polskie nie wiem kiedy kolejny raz uderzymy.

1. Jak tylko będziecie mieć okazję, to polecam 🙂

15. Fajne miejsce:) Mój syn byłby na pewno zachwycony!

1. Mogę się założyć, że byłby zachwycony 🙂

16. Cześć! bardzo ciekawa relacja. Do Krasiejowa am niedaleko i aż wstyd się przyznać… jeszcze tam nie byłam. Więc koniecznie muszę nadrobić i skonfrontować Twoją opinię wraz z moją, myślę równie pozytywną.