Wrz 09 2013

Mama Bartka: Jaworzynka – dzień siódmy…

img_3096-kopiaNa półmetku naszego pobytu na turnusie rehabilitacyjnym w Willi „Jaskółcze Gniazdo” pojechaliśmy na objazdową wycieczkę pt.: „Pętla Beskidzka”.

Wyruszyliśmy o godzinie 10 i pierwszym przystankiem był Koniaków, gdzie wdrapaliśmy się na wzgórze zwane „Koczy zamek”, skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę Beskidów, a nawet w oddali za mgłą widać było Tatry:

Następnie wyruszyliśmy w drogę do Żywca:

W Żywcu najpierw część grupy weszła do Muzeum Arcyksiążęcego Browaru, a reszta czekała delektując się zimnym Żywcem 🙂 My nie wchodziliśmy, ponieważ cena biletu wstępu była nieadekwatna do tego, co Bartek byłby w stanie „ogarnąć” – zostawimy to sobie na przyszłość 🙂 Następnie przejechaliśmy do centrum, gdzie zwiedziliśmy:

pałac Komorowskich, zwany Starym Zamkiem:

pałac Habsburgów, zwany Nowym Zamkiem:

Wystawę Łowiecką:

Park Zamkowy, gdzie Bartek zrobił sobie zdjęcie z księżną Krystyną 🙂

oraz rynek:

Następnie wyruszyliśmy w drogę do Szczyrku, mijając po drodze cudne Jezioro Żywieckie. W Szczyrku zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Boskiej Szczyrkowskiej (tutaj nasz aparat postanowił się rozładować 🙁 ). Przez Przełęcz Salmopolską dojechaliśmy do Wisły, gdzie z okien autobusu podziwialiśmy m.in. skocznię narciarską im. Adama Małysza oraz Rezydencję Prezydencką. Okropnie zmęczeni dotarliśmy do naszej WIlli 🙂 Muszę pochwalić Bartka – zachowywał się grzecznie i wykazywał duże zainteresowanie 🙂 W sobotę czeka nas jeszcze jedna wycieczka.

Permalink do tego artykułu: http://autyzmbartka.pl/mama-bartka-jaworzynka-dzien-siodmy/